Zanalizuj swoją stronę

Jeśli prowadzisz stronę internetową – czy to firmową, czy prywatną – z pewnością chcesz dowiedzieć się jak najwięcej o odwiedzających. Jak trafili na Twoją stronę? Które treści ich zainteresowały? Tego możesz się dowiedzieć dzięki narzędziu Google Analytics.

 

Google Analytics to darmowe narzędzie, które pozwala określić ruch w Twojej witrynie. Wymaga jedynie posiadania lub utworzenia konta Google. Google Analytics generuje kod śledzenia, który należy wkleić do kodu źródłowego strony.

google-analytics

Dzięki temu narzędziu możesz dowiedzieć się m. in.:

  • Ile osób odwiedza Twoją stronę?
  • Skąd pochodzą i w jakim wieku są odwiedzający?
  • Z jakich urządzeń i przeglądarek korzystają?
  • Ilu było nowych użytkowników, a ile odwiedzin stanowiły osoby regularnie odwiedzające Twoją stronę?
  • W jaki sposób trafili na Twoją stronę i ile czasu na niej spędzili?
  • Które podstrony były najczęściej odwiedzane?

 

 

Uzbrojony w tę wiedzę, możesz zabrać się za dopracowanie strony.

Możesz wywnioskować, które treści są najważniejsze dla użytkowników, a które uważają oni za mało interesujące. Możesz wzmocnić promocję – wybrać najbardziej efektywne serwisy ogłoszeniowe, zaktywizować się w mediach społecznościowych lub popracować nad pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. A może warto zastanowić się nad samą budową strony – czy jest wystarczająco intuicyjna, czy odwiedzający potrafią znaleźć najważniejsze informacje?

 

Warto przejrzeć przewodniki wyjaśniające, jak korzystać z Google Analytics i jak zinterpretować poszczególne wskaźniki – na przykład tutaj.

 

Pracownicy AIP UO wzięli udział w warsztacie Google Analytics – podstawowe parametry analizy marketingowej w ramach Akademii e-Marketingu ClearSense. Jeśli potrzebujesz pomocy z GoogleAnalytics na Twojej stronie internetowej, przyjdź do AIP.